Tisdag i tandådalen


I tisdags var vädret bättre med små solgrimtar ibland, vilket var suveränt härligt! Malin och jag åkte i backarna hela dagen, med pauser för mat och värmning såklart ;-)   Stötte även på ett smått roligt grabbgäng i liftkön, eller vad säger du malin? he he. "Men prata med dom då!!!" aa vad ska man säga, lite synd att vi inte satt i den andra stolsliften kanske.

På kvällen i stugan så åt vi farmors goda pannbiffar, mumsfillibabba! En timme efter maten cirkus, så plockade jag fram min godispåse ( risen ) Det är så knasigt där uppe i fjällen, för även fast man ätit sig helt proppmätt så går det ändå att trycka i sig så himla mycket gottigott. Jag blir äcklad av mig själv, nästintill. Aja, man rör ju på sig hela dagarna med skidåkning och promenader så det är väl inget större problem, men ändock!

Just ja, jag läste ut Twilight boken i tisdags kväll också! Tillsammans med en halv risen påse, mums right. Satt där i min underslaf av våningssängen och läste slutet av boken, superspännande, och åt risen - jag hade det bra! Kruxet är att nu MÅSTE jag ner så snart som möjligt till någon bokaffär och köpa uppföljarböckerna. Blev helt inne i denna första bok, så jaa - måste helt enkelt ha de andra också.

Här kommer två bilder som jag tog i liften upp till "hopp-backen". Det är Malin och hennes lille kusin Albin i ankaret framför.





By the way, liftkillen till denna lift sa hey, tja och tjena och var trevlig, och  s n y g g !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0