Middag; Besök av flourtant


Lektionen med Therese, ja vad handlade den om igentligen? Bara tänder, ellerhur? haha, vilket lektionsämne. Vi ögnade oss igenom en väldigt lång text där det stod massa "oviktiga" saker, sedan kollade vi även på en kortfilm  om vad rökning gör mot tänderna, och hur man ska ta hand om sina tänder bla bla,. Sen hände det en ganska oförberedd grejj, hahah kan inte sluta flina när jag tänker tillbaka på ´t. Iallafall, Henke ( våran rektor på skolan ) kommer in i vårt klassrum, iklädd ridbyxor, konstiga gymnastikskor, en laborationsrock med namnet malin på, och på huvvet satt en halvt ditsatt blond peruk. I handen hade han en bricka med flourtabletter och tandborste och annat, som han gick runt och bjöd oss på. Han, eller ja ska man säga hon - Stina var det va?, beordrade sedan Jonna att gapa stort, så att han kunde visa oss andra hur man skulle borsta sina tänder.. Stackars Jonna! Hela tiden snackade han med en sån jäkla ljus röst, fattade inte hur han lyckades, hålla minen och allt! Shit, våran rektor är inte som andra rektorer, långt ifrån samma beteende, den saken är säker ;-)

Camilla hade med sig sin kamera och bad flourtanten "Stina" dra en poose och smila in mot kameran. Men istället blev det ett klassfoto med flourtanten, haha, liggandes över oss på första raden. Kan till hundra procent säga att INGEN i alvida väntade sig detta, och att ALLA garvade så att magen vek sig!  GOSH, JB IN MY HEART!

Iochmed denna händelse så kom jag på hur himla glad jag är över att gå på John Bauer i Eskilstuna. Att ha dessa otroligt sköna lärare, och otroligt härliga klass! Lyckligt lottad, oh yes - ALVIDA POWER!


BILD PÅ HENKE SOM FLOURTANT LÄGGER JAG IN IMORGON. CAMILLA HAR DEN PÅ SIN KAMERA! MEN JAG LOVAR ER - DET ÄR VÄRT ATT HÅLLA KOLL PÅ MIN BLOGG, FÖR BILDEN ÄR KLOCKREN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0