I´m home and alive!


Hey på er ♥

Hoppas ni inte gett upp hoppet här på mrmelwin bloggen, det ska bli skärpning jag lovar! Ska även ta tag i min design för nu vet jag nästan nästan hur jag vill ha den..

 

I söndags morse bar det av till tandådalen för familjen och mig. Bilen var, haha, helt fullsmockad med packning. Fattar inte hur det kan bli mer och mer för varje år, är det mer mat eller whattafuck? Kändes som den där familjen ur Ullareds serien, där dom hade packning upp till taket i bilen. Usch nej, man satt ganska så klämd. Efter att ha åkt cirkus en timme släpps bomben som gjorde den annars sköna och långa bilturen till en dålig biltur - mamma kom på att hon glömt alla våra goda smörgåsar hemma! Som vi skulle äta vid rastplatsen i fagersta. Fytusan, mina smörgåsar, ja ni skulle ha sett dom. Underbart goda skulle dom vart, med massa pålägg och allt. Nej så vi fick stanna vid en mack och köpa äckelbaguetter gjorda av vitt äckelbröd och knappt nå grönsaker eller smör. Blä! Aja, min mage överlevde den långa bilturen ändå.

När vi kom till stugen så packade vi upp alla saker och bara tog det chill me dill hela kvällen. På måndagen var det dags för skidåkning! Eller?  Termometern visade 22 minusgrader plus att det blåste kyliga vindar. Aaa men perfekt.. Mötte iallafall upp malin vid liften och efter att ha åkt ett åk så blev min näsa förfryst. Min fräkniga nos blev full av vita köld prickar. Så malin och jag sa hejdå till skidbacken för dagen och åkte istället med Johan och Louise till ett stort "centrum" - Experium. Där fanns det allt möjligt, som t.ex. badhus, bowling, jättestort fik med gigantisk öppen brasa, well you named it. Malin och jag gick och köpte oss varsinn varm choklad med grädde, efter att ha småchattat lite med den manlige, skånske servitören så satte vi oss vid ett bord och vara degade ett tag,





Gulleplutt, är glad att jag hade dig att åka med på fjället! :-)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0