Friday, and the last day in school


T J A B B A

Varit lite slö när det gäller uppdateringen här på bloggen. Skyller på att det inte alltid händer nå skoj här i livet. Har helt enkelt inte haft ett dugg att skriva om., Det är så det är ibland, right? :-P
Fredag idag, vilket betyder sista skoldagen för oss i alvida, vi går nämligen ut på praktik nu i fem veckor. Så det blir två veckors praktik, sen sportlov, sen tre veckors praktik, sen två veckor i skolan och sedan påsklov. Det kan  i n t e  bli bättre!

 

Idag var vi med Natur och friluftslivs gruppen ute i skjulsta och hade en utedag med lunch. Man fick välja om man ville pimpel-fiska, åka längdskidor eller bada isvak. Var lite sugen på att bada isvak igen, eftersom förra gången var en rejält cool upplevelse. Men det hade blivit för kallt, så jag avstod. Valde istället att pimpel-fiska. Synd bara att ingen av oss alla som valde att pimpla gjorde det.. Haha, vi höll oss mest vid grillplatsen och åt våran matsäck. Så det blev en ätardag ute kan man säga. Jag åt två supergoda egen gjorda kyckling baguetter med grönsaker, och drack varm choklad till. Sen så hade jag självklart min specialitet med mig; nämligen chokladbollssmet och pärlsocker!! Mums mums mums, till en början iallafall..

Med tanke på att det var skapligt kallt ute, så hade jag massvis med kläder på mig; dubbelt upp med underställ, termobrallor, skidjacka, tjocka vantar, fleeströja, halsduk och mössa. På fötterna satt det strumpor, raggsockor och ett par väldigt hala uggs, vilket jag fick uppleva när jag skulle dansa lite med fia på en stock.. I´m okey!

Här kommer iallafall lite sköna och snöiga bilder från dagen. Måste bara tillägga att jag är nedrans glad att kameran på mobilen är så bra som den är, skönt att slippa släpa runt på digitalkameran mer.


















Nu ska jag mysa ner mig i soffan med mina kuddar och läsa twilight. Har helt kärat ner mig i boken, gaaash vad den är bra!

PEACE AND LOVE


Kommentarer
Postat av: Camilla Skancke

Hehe me like that fårskinnet. Mysig och varm!

2010-02-06 @ 18:29:05
URL: http://skanckes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0