Bara dårar rusar in

TJAA!
Äntligen hemma efter en lång dag i skolan och runt på stan, sökandes efter praktikplats. Första lektionen imorse hade vi med Henke (minns inte vad den heter, någe med ledarskap kanske?) iaf, så fick vi i uppgift att komma på en ny bollsport som ska kunna gå att genomföra.. utmaningen: vi fick tre timmar på oss att komma på sporten, skriva ner regler och info,filma allt och sedan hinna redigera - HJÄLP! För vår grupp tog det säkert två timmar att bara komma på en sport, haha räätt segtänkta yees. När vi väl filmade och höll på och fixade kommer Henke tillbaka från sitt tandläkarbesök och ser hur alla vimsar runt och ingen fattar något - "Nej vi lägger ner det här, vi struntar i allt!" säger han, och alvida jublar av lycka!
På den lilla snutt håltimme som vi fick (innan svenskan skulle dra igång), hann vi med att gå ner till H&M och sedan vidare till ICA. Svenskalektionen gick ut på att vi skulle skriva en krönika, artikel eller debatt med mera. Så vi letade runt lite på nätet för att se hur dessa ska skrivas. När jag klickar in mig på ekuriren och folket ser jag stora rubriker om "det lilla samhället Skogstorp" what what what? Det visar sig att samma tjej som blev påkörd förra veckan, nu blivit jagad av två män. Hon sprang och gömde sig i jordkällaren vid hästskon, smidig hideplace, öhm? Men det kanske var den enda "flyktvägen" vem vet. Men om jag blev jagad av två män så är det sista jag skulle göra att gömma mig i en läskig jordkällare. Där är man ju liksom helt fast om männen hittar en..

Efter skolan var mitt uppdrag att hitta en praktikplats! Först besökte jag Balanze, där fick jag en mailadress som jag ska ta och sända iväg ett mail till. jag tog sen bussen ut till Svea-plan och frågade på Hälso Studion - nej. Promenerade tillbaka till stan och gick in på Åhlens - nej. Sista chansen: Stadium. Där blev jag positivt bemött, ska nämligen på en slags intervju på fredag efter skolan. Hoppas på att få praktikplats där, vore roligt att jobba i affär tror jag, ännu roligare i en sportaffär.

Wish me luck on friday and don´t forget to keep your fingers crossed, thankyou!






PEACE  N´ LOVE

Kommentarer
Postat av: Hellothisislisa

good luck darling ! <3

2009-09-29 @ 19:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0