"Glass Of Water"


TJA!
Sitter instängd på rummet med min uppskattade bärbara i knät och har spofity på (coldplay), det gör mig lycklig - grym musik! Musik som man känner att man rycks med in i och som man kan koppla sig själv till. Det som gör mig arg är att familjen börjar klaga mer och mer på mig och mitt yoghurt ätande. "Du lever på yoghurt flingor och banan, du äter det till frukost, till mellanmål och även som kvällsmål" (händer de kvällar då jag kommer hem sent från träningen, vem sjutton är sugen på ett mastigt mål mat när klockan närmar sig tio?)

Dagens händelse var såhär: klockan är strax efter fyra, jag sitter vid köksbordet och äter limpsmörgås och dricker the. Telefonen ringer (mamma), pratade smått och hon ansåg att det var bäst om jag åt riktig mat innan träningen ikväll (19.30-20.30) istället för smörgåsar, eftersom jag ändå inte kommer vilja ha kvällsmat när jag kommer hem sent ikväll.. mm, nej så jag går och värmer en jäkla korvstoganoff matlåda och följde hennes råd. Men mådde jag bra efter att ha ätit upp den eller; vem mår egentligen bra efter att ha tryckt i sig två limpsmörgåsar (två av dom största i mitten) och som grädde på kalaset även en matlåda med ris alá korvstroganoff?  Nobody right? Kände att det gick såå bra på attacken också med en stor, uppsvälld mage bestående av två limpisar och en ofrivillig portion med korvstroganoff - fy&blä! Blir så sur och arg bara, jag kan väl få bestämma hur mycket jag vill äta själv? Är fullt medveten om att man inte kan skippa måltider hur som helst, men det gör jag ju inte, inte logiskt iallefall. Jag vet faktiskt att det är viktigt att äta rätt och efter hur mycket man tränar. Inte direkt så att jag fått för mig att banta genom att skippa måltider, no way in hell! Det är jag för smart för, plus att jag kollat för mycket på Anna Skipper - sötsaker och fettbomber är de stora bovarna i dramat, inte riktig mat! Förresten så vet nog ni som känner mig att jag älskar mat, utan mat vore vi döda allihopa; länge leve krubbet!

Jädrar i mina fjädrar va långt detta blev nurå, men jag har fått ut det jag ville iallafall - jag styr själv över mina matvanor, sådeså!  PEACE


Kommentarer
Postat av: hellothisislisa

Nee men ibland ska man vara så stor och klara sig själv, men sen så ska dem säga hur man ska göra hela tiden -men hur fan vill ni ha deet liksom ?bestäm dig kanske? Och MAT är livet ! ;) pusspårej sötis :)

2009-11-14 @ 20:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0