äntligen fredag!!


TJA ALLA GLADA!
Hur härligt är det inte med fredagar, dagen som alla verkligen gillar! Kan ju börja med att sägta att jag trodde helt fel om inlines - det är ju försjuttsingen megasvårt! Det går inte att stanna, så man blir tvungen att slänga sig ner på rumpan varje gång (big pain in tha as!!) plus att när man väl sitter ner så är det inte direkt det lättaste att ta sig upp på hjulen.. Vi överlevde i alla fall, med mycket smärta i händer, rumpa och knän.
Lunch på fortet vid elvatiden, och sedan upp till skolan för att frakta 29 kakburkar i två stora flakkartonger till gympozz. Jag, som tror jag är stark, sa att jag tar båda på en gång; easy cake. Så Anna och Camilla tog varsinn av camillas kartonger. Väl ute från vår skola märkte jag hur jävla tungt det var, två stora biffkartonger fulla med kakor. Så varje lykstolpe jag passerade stannade jag vid och tryckte mig mot för att få lite avlastningspauser. Camilla och Anna gick framför mig, och när vi kom fram till ett övergångsställe så fann jag två handtag i kartongerna. Åh tänkte jag, smartare att bära i dessa. Icke sa nicke! Tre steg senare brast den undre kartongen och alla kakor föll till marken med en duns. Panik som jag fick (eftersom det var bilar som stannat och väntat på att jag skulle gå över) tog jag hjälp av mina fötter och sköt burkarna in mot sidan. När jag kollar upp ser jag hur Anna och Camilla står och garvar, mmm snälla polare.  Hursomhellst, kakorna är hemma nu och jag sitter för tillfället och moffar i mig kolorna ur Lillebrors Bästa kolablandning. Högen med papper bredvid bara växer, det går inte att rå för att dom är så goda.


LATER ALLIGATER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0