Helgens godheter


Sådärja, hemma från rundan med mor&hund. Sitter vid köksbordet med fötterna i ett balja med lagom varmt vatten, härligt är vad det är. Mina tår är ju som sagt allt annat än härligt, så detta behövs. Men detta inlägg var inte menat att handla om mina fötter, utan om vad jag har gjort i helgen; för gash så rolig den har vart! Tar det i tur och ordning, så för er som tycker att "nej vem fasiken orkar läsa om vad någon random emelie gjort i helgen" strunta i det. Och för er som tänker "undrar vad hon gjort i helgen, skoj" jaa här har ni min helg:

FREDAG KVÄLL
Tog mammas röda cykel (eftersom min stod kvar vid busshållsplatsen) över till jossef och dennis. Vi lagade ordning en urgod middag, tacos tacos tacos! Och måste för sjuttsingen fråga en sak:
Hör svamparna till grönsakerna? Eller är svampar liksom en kategori för sig? Josefine är envis och alla vill nog ha ett slut på kampen om svampen haha.
När vi hade ätit oss mätta som grisar, satte vi oss vid teven och kollade det spännande avsnittet av idol. Fick en chock när Erik hängde löst, var helt hundra på att han var en av finalisterna. Men vad ska man säga, årets top 5 var sjuktmagisktjävlagrymma! Så allt kan verkligen hända.


LÖRDAG I STHLM
Halv nio kom en blå liten bil bestående av fam. J och hämtade upp mig och mamma. Bilfärden slutade vid teatern inne i city, där vi bytte platser till en grå buss - påväg mot stockholmiaaa for  b i g  shopping! Vi kom överrens om att den första affären vi borde besöka var weekday (stockholms bästa affär for real) Där inne var det mycket människor som alltid. Frida, Lisa och jag plockade på oss hela armen hängandes med jeans och började jeanskampen i provhytterna. Annika och mamma sprang som galningar efter mindre storlekar, större storlekar, andra färger, med dragkedja, hög midja - ja allt ni kan tänka er! Hör och häpna så lyckades vi alla tre hitta jeans som gillades. Därefter började lisas och min fight mot klockan (bussen hem skulle nämligen ge sig av kl 4) klockan började närma sig halv ett och vi rusade runt för att hitta en subway för att få lite mat i magen, för att sedan bara kunna ägna timmarna åt det vi båda gillar mest - shopping! Kändes som vi sprang runt som vildar för att hinna med alla de affärer vi så gärna ville kolla in i. Tyvär så var souk gallerian stängd, så där sprack en del affärsplaner - Beyond Retro och Top Shop med mera.
Halv fyra mötte vi upp de övriga tre utanför Åhlens, vi stannade till på seveneleven för att köpa lite smått&gott till hemresan, och steg sedan på bussen hem till ähskilstuna.
Att ta av sig skorna, ta av sig jeansen och istället byta om till mjukiskläder är en för underbar känsla. Kvällen spenderades hemma hos lisa där vi kollade på robinson, åt ananas och kollade på en gammal men bra beckfilm.
Lisa är min bästa kompis.

Här kommer en litet fotografi på mina dagsfynd


Jeansen och linnet är från Weekday och paljettopen från H&M


Kommentarer
Postat av: Sophiie

Åh det finns inget bättre än känslan av att byta jeans mot mjukisar, jeans är egentligen tortyr! Förresten kan jag upplysa dig om att jag är besatt av svampar och att svampar faktiskt är en sort för sig :D

2009-12-07 @ 17:16:42
Postat av: Lisa J

Gullig du är ! Du är min bästa vän med emelie !<3 tack för en härlig dag i stockholm, hahha skrattar när jag tänker på JÄVLA PUCKON !!!! ;) klant man är !

2009-12-07 @ 22:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0