ROCK ' N ROLL PURPLE

TJAA!
Gaash vart ska jag börja, gårdagen vill jag inte äns nämna, spelade en match som jag bearbetar att glömma.. På kvällen iaf, jaa det var då det började - det lila hår-helvetet! Hade köpt en hårfärg tidigare i veckan (när jag var med moa till tuna park) som hette mörk rödbrun. Brunt med lite rött i ; snyggt tänkte jag! FEL FEL FEL! Idag, påväg till bussen ser jag att det inte alls ser rödbrunt ut, utan mer åt det plommonfärgade hållet. Väl i skolan konstateras det att det är lite skimrande lilaaktigt, i solen, men ändå. Så, när jag kom hem från skolan vid elva tiden tog jag en snabb skogspromenad med hunden och satte mig sedan på min röda moped och åkte i full speed ut till tuna park/coop! Rusade först in på tuna park till frisörsallongen där för lite råd om vad jag skulle ta mig till! Två val - 1. Avfärgning och sedan färga till den färg jag vill ha. 2. Köpa en mörkbrun färg och färga över, för att få bort nyansen av lila.  Att få ett slitet jävla svinto hår var något som absolut inte lockade, så jag satte mig på mopeden vidare mot coop där jag köpte en varm mörkbrun färg. Tjejen i kassan bara glodde på mitt hår, vilken brud -. aldrig sett någon med lite annorlunda hårfärg som desperat åker för att köpa ny?

Nu sitter jag och väntar på att mammi ska komma hem, då ska vi färga om håret i hopp om ett bättre resultat! Nog kommer det bli mörkt, men hellre det är tillfällets färg..
Ikväll ska klassen hem till helena (lärare) på lek/grill/film kväll!           

PUSS PÅ KIND

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0